Skolens bygninger & udearealer

Bygningerne består af den gamle skolebygning, der i dag rummer Øsby Børnehus og den "nye" skolebygning fra 1960'erme, der er udvidet af flere omgangen.

Børnehuset i den gamle skolebygning

Øsby Skoles oprindelige bygning rummer, efter en gennemgribende, men nænsom renovering i 2017, Øsby Børnehus

Hovedbygningen og østfløjen

Den klassiske centralskole er bygget i et T med en hovedfløj orienteret øst-vest og en sidefløj orienteret nord-syd.
Værkstedsbygningen

Skolens sløjdsal blev bygget i slutningen af 1980'erne og bruges i dag til faget Håndværk & Design. Her er også servicegruppens værksted.
Østfløjen

På østfløjens 1.sal findes billedkunst og skolekøkkenet. 0.-3..klasse har klasselokaler i mellemetagen . I underetagen findes SFO og de store børnehavebørn, Falkene.
I nordenden af bygningen findes salen, der bruges til morgensamling, teater og andre aktiviteter.
Bålhytte og hovedfløj

I skolens hovedfløj undervises i stueetagen 4.-6..klasse, der er lærerforberedelse, lokaler til undervisning, personalestue og pædagogisk værksted.
På 1.sal findes Natur & teknologi, bibliotek, Klodskammeret og mødelokaler. Skolens administration findes i en mindre fløj, hvor der også er et mødelokale.
Oversigt

Udearealerne er opdelt i haver, hvor de forskellige årgange har forskellige aktiviteter. I hverdagen leger store og små med hinanden, men de største elever har deres eget i Bøgehaven ved bålhytten.