Trafik

Med en central placering på Næsset, har Øsby Skole elever fra alle de mindre samfund og gårde i en stor omkreds - fra Årø i øst til Grarup/Lønt i vest. Fra Halk i syd til Stevelt i nord. Børn går, cykler, tager med skolebussen eller bliver kørt.

Skole og Børnehuset har fælles "Mut & Mojn" plads med indkørsel fra Øsby Stadionvej. Her er også skolebussens holdested. I den ene side er der et langt felt, hvor børnene bare kan hoppe ud af bussen/bilen. De skal ikke krydse trafik, for at komme ind i skolegården.

Har man brug for at parkere for at følge barnet ind, er der markerede båse ind mod flagstangen. Børn kan også sættes af på nordsiden af skolen, ved kontoret.

Skolen opfordrer til, at så mange børn som muligt bevæger sig til skole, går eller cykler. Der er god cykelsti langs landevejen fra Haderslev og til Årøsund, men resten af vejene er meget smalle.

Cykler ved Øsby Skole